Sanatate

Tu ştii câtă apă trebuie să bei? 6 mituri false despre hidratare

Vremea din ultima perioadă nu a fost foarte prietenoasă cu noi. Ce trebuie făcut pe timp de caniculă, câtă apă trebuie să bei, toate aceste întrebări au dat naştere şi la mituri care îţi pot pune în pericol sănătatea.

   

Iata 6 mituri false despre deshidratare.

Ar trebui sa bei cel putin opt pahare de apa pe zi – Fals
Nu exista nicio dovada care sa sustina aceasta teorie. Institutul de medicina recomanda ca barbatii sa bea 3,6 litri de apa zilnic, iar femeile 2,6 litri insa acest lucru include si apa din mancare si alte bauturi. Cei mai multi oameni se hidrateaza suficient cu o singura exceptie: daca petrec mult timp in soarele fierbinte sau fac miscare pentru o perioada lunga de timp.

Din alimente poti obtine aproape 50% din necesarul de apa – Fals
O persoana obisnuita primeste 20% din necesarul zilnic de apa din mancare. Un mar contine 84% apa. Bananele 74%. Broccoli 91%.

Nu pierzi apa daca nu faci sport – Fals
Zilnic pierzi 10 cesti sau chiar mai multe de apa doar traind: prin respiratie, transpiratie, urina etc. De obicei, lichidele pierdute sunt inlocuite prin alimentatia si bautura.

Esti deshidratat daca urina este incolora – Fals
O modalitate usoara pentru a monitoriza nivelul hidratarii este sa fii atent la culoarea urinei. Cu cat este mai inchisa la culoare cu atat esti mai putin hidratat. Bea suficiente lichide pentru ca urina sa aiba o culoare cat mai deschisa. Daca urina este clara sau pala sunt sanse sa fii hidratat.

O alta modalitate este sa fii atent la greutatea corpului (scazi in greutate pe masura ce pierzi apa) si la transpiratie (cu cat transpiri mai tare cu atat pierzi mai multa apa).

Ar trebui sa eviti bauturile si gustarile cu sare cand vrei sa te hidratezi – Fals
Organismul tau are nevoie de sodiu cand incearca sa se hidrateze indiferent ca este in timpul sau dupa ce ai facut sport. Tocmai de aceea bauturile pentru sportivi contin sare – unul dintre electrolitii pe care copul ii pierde in timpul exercitiilor fizice. Totodata, gustarile si bauturile cu sodiu declanseaza setea ceea ce ajuta la retentia apei. Insa prea multa sare creste tensiunea arteriala.

Nu bei niciodata prea multa apa in timp ce faci sport – Fals
Este posibil sa bei prea multa apa. Rinichii sanatosi a unui adult pot procesa intre 20 si 1000 mililitri de fluide pe ora. Nu este, asadar, prea usor sa-i suprasoliciti insa acest lucru se poate intampla. Sa bei prea multa apa, intr-un timp prea scurt poate fi periculos. Simpotomele care arata ca ai baut prea mult includ cresterea in greutate, balonare, ameteala si stare de voma.

To Top