Util

Tot ce trebuie să știi despre cauciucurile de iarnă

masina iarna

Sezonul rece se apropie, iar în unele zone din România deja este nevoie de utilizarea cauciucurilor de iarnă. Pentru a face puțină lumină asupra acestui subiect, am adunat o serie de informații și recomandări privind cauciucurile de iarnă.

   

– Potrivit Codului Rutier, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii de la o anumită dată sau într-un anumit interval calendaristic, dar sunt obligatorii în cazul în care se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent că ne aflăm în luna ianuarie, mai sau iulie.

– Amenzile în cazul neechipării autovehiculului cu anvelope de iarnă se sancționează cu 9-20 de puncte de penalizare şi o amendă între 810 şi 1.800 de lei, dar şi reţinerea certificatului de înmatriculare. După reţinerea certificatului, şoferii trebuie să meargă la Serviciul Poliţiei Rutiere, de unde vor procura o dovadă cu care vor putea circula 15 zile. Dacă în cele 15 zile maşina nu e echipată cu anvelope de iarnă, maşina nu va mai putea fi condusă. Șoferii care vor încalca această prevedere vor rămâne și fără plăcuțele de înmatriculare, dacă vor fi prinși.

– Asiguratorii nu vor acorda despăgubiri în cazul accidentelor provocate de maşini neechipate corespunzător pe drumurile acoperite cu gheaţă, zăpadă sau polei.

– Cauciucurile de iarnă funcționează cel mai bine sub 7 grade Celsius. În cazul unor temperaturi mai ridicate uzura anvelopelor poate fi mai ridicată. Totodată, utilizate la temperaturi nepotrivite, ele pot afecta anumiți factori importanți, precum frânarea autovehiculului.

– Cauciucurile de iarnă pot fi identificate prin inscripția: ”M+S”, ”M.S.”, “MS” sau “M&S”. Cele doua inițiale vin la ”Mud” și ”Snow”.

– Trebuie respectate dimensiunile şi indicatorii recomandaţi de constructorul mașinii

– Cauciucurile de iarnă au o compoziţie şi o amprentă diferită de cea a cauciucurilor obişnuite, pentru a avea o aderenţă sporită pe carosabilul umed şi alunecos. În condiţiile sezonului rece, cauciucurile de vară devin mai tari, mai puţin elastice şi în consecinţă au performanţe inferioare celor de iarnă.

To Top