Interne

TAROM, aproape la fel de lent ca CFR. Avioanele parcurg distanța București-Iași în 6 ore, trenul în 7

Un zbor al companiei aeriene Tarom a înregistrat ieri o nouă întârziere în urma probleme tehnice. Pasagerii au ajuns la Iași de la București după aproape șase ore. Din păcate, incidentul nu este singular. De la începutul lui octombrie mai multe curse au avut întârzieri.

   

Ziua de marți a fost cu ghinion pentru Tarom, o cursă pe ruta București –Iași a avut întârzieri de peste trei ore și jumătate. Aeronava de tip ATR care efectua cursa până la Iași a plecat din Capitală de-abia la ora 11.35, iar ora programată pentru plecare era de 08.00. Astfel, călătorii din avion au făcut, ruta București-Iași, în aproximativ 5 ore și jumătate. Aici au intrat: întârzierea – 3.35 de minute, durata zborului – aproximativ 50 de minute, îmbarcarea plus aterizarea și recuperarea bagajelor – încă o oră.

Ca o comparație, pentru ziua de ieri, firmele de transport autocar susțin că fac distanța București-Iași în șapte ore, iar CFR-ul promite și curse de sub șapte ore, asta dacă se poate lua orarul companiei în serios.

Incidentul de ieri nu a fost nici măcar primul din această săptămână pentru Tarom. Cinci curse au avut întârzieri doar în luna octombrie, ceea ce este foarte mult pentru o companie aeriană de linie.

În urma acestor incidente, Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a cerut în urmă cu o săptămână măsuri suplimentare de control privind siguranţa avioanelor aflate în portofoliul companiei de stat Tarom, iar verificările să fie efectuate şi de către alţi angajaţi decât cei care le fac pe cele zilnice. Acesta a lăsat să precizeze că problemele apar din cauza mentenanței.

Tarom operează în prezent cu 22 de aeronave, după ce unul dintre aparatele Airbus A310, cumpărate în 1992, a ieşit din uz în data de 12 septembrie.

Directorul comercial, fără experiență

În această vară, Tarom a organizat un concurs pentru ocuparea postului de director comercial, care se ocupă de numărul și programul zborurilor. A fost desemnat câștigător Costin Ciotec. ”Acesta a câștigat concursul, deși nu are experiență în domeniu, a lucrat mai mult în domeniul bancar, și a condus firme care au avut datorii. Nu a reușit să impună un program de zboruri care să atragă clienți, așa că multe avioane stau mai mult la sol în loc să fie în aer ceea ce cere un alt model de performanță”, după cum ne-a explicat un specialist în domeniu. Tarom-ul are un grad de ocupare a scaunelor de puțin peste 55%, cu mult peste media europeană care trece de 70%.

To Top