Tehnologie

Tabletele, telefoanele mobile și dvd playerele nu mai au căutare. Ce gadgeturi sunt pe val

Piața de bunuri de folosință îndelungată din România a crescut, în trimestrul al doilea, cu 15,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 529 milioane de euro, însă piața IT a consemnat o scădere cu 14%, se arată într-un studiu al GfK.

   

„Piața de electronice a însumat 87 de milioane de euro în T2 2016, cu o creștere de peste 30% față de același trimestru al anului 2015. Cea mai mare categorie a sectorului — televizoarele cu ecran plat — a crescut cu aproape 34%, înregistrând vânzări de 76 de milioane de euro. Boxele portabile au avut o performanță bună, în timp ce DVD playerele și sistemele de navigație au continuat să scadă.

Potrivit studiului GfK Temax, electrocasnicele mari au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru al 2016, față de aceeași perioadă a anului trecut. Aparatele frigorifice au crescut cu mai mult de 25%.

„Piața de electrocasnice mici a însumat 36 de milioane de euro în T2 2016, cu 23% mai mult comparativ cu T2 2015. Toate sectoarele au urmat un trend ascendent. Încă o dată, vânzările aparatelor de coafat au contribuit la performanța segmentului de îngrijire personală”, precizează studiul GfK Temax.

Valoarea pieței de IT s-a restrâns, însă, în T2 2016 cu aproape 14%, până la valoarea de 85 de milioane de euro. Segmentul cu cea mai mare scădere este cel al tabletelor (-17%), urmat de calculatoarele portabile (-16,5%). Camerele web, mouse-urile și tastaturile sunt singurele categorii pe un trend crescător.

Vânzările de smartphone-uri, cea mai mare categorie a pieței telecom, au continuat tendința ascendentă, cu o creștere de două cifre în cel de-al doilea trimestru. Piața de telecom a crescut cu 19% comparativ cu T2 2016. Telefoanele mobile și phablet-urile au scăzut. Față de T2 2015, căștile au raportat o creștere de 28%.

To Top