Social

Şoferii de care să te fereşti: o maşină din opt provoacă accidente

Maşina puternică la volanul căreia se află un şofer tânăr. Cam acesta ar fi portertul robot al şoferului din România la care ar trebui să fim cu toţii atenţi.

   

Şoferii cu vârste de până la 25 de ani care conduc maşini cu o capacitate cilindrică de peste 2,5 litri sunt, statistic, cei care provoace cele mai multe accidente.

Potrivit raportului firmei de cercetare Milliman, pe baza căruia Autoritatea pentru Supraveghere Financiară a stabilit preţurile maxime ale poliţei RCA, frecvenţa daunei pentru şoferii cu vârste de până la 25 de ani şi care conduc maşini cu motoare de cel puţin 2,5 litri este de 12,7%.

Cu alte cuvinte, în medie, un şofer din opt aflat în această categorie a produs un accident în ultimii trei ani, statistică rezultată din cercetările asigurătorilor

A doua cea mai mare frecvenţă a daunei apare în dreptul şoferilor cu vârste de până la 25 de ani, care conduc maşini cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 2 şi 2,5 litri. Aici, frecvenţa este de 10,75%, deci, în medie, un şofer din nouă a produs un accident.

Pe locul trei în rândul şoferilor care provoacă cel mai des accidente nu sunt, de data aceasta, cei mai tineri participanţi la trafic, ci şoferii cu vârste cuprinse între 26 şi 30 de ani, care conduc maşini cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 2 şi 2,5 litri.

De fapt, maşinile cu motoare puternice provoacă cele mai multe daune, procentual, indiferent de experienţa şoferului. Spre exemplu, la categoria 31-35 de ani, frecvenţa daunei pentru maşinile cu motoare de peste 2,5 litri este de 8,44%, cea mai mare din categorie şi dublă faţă de cea de la maşinile mici, cu motoare de cel puţin 1,2 litri.

Situaţia se repetă şi la grupa de vârstă 36-40 de ani, unde frecvenţa daunei pe acest segment de cilindree este din nou cea mai mare (7,74%), şi chiar şi la şoferii cei mai experimentaţi, de peste 40 de ani, cu un procentaj de 7,23%.

Statistica Milliman şi un top al pagubelor produse de aceşti soferi, pe baza mediilor calculate în funcţie de despăgubirile plătite de asigurători în baza asigurării RCA. În termenii industriei de asigurări, aceasta se cheamă „dauna medie”. Cea mai mare daună medie, în ultimii trei ani, a fost de 10.900 de lei, şi revine şoferilor cu vârsta cuprinsă între 31 şi 35 de ani, care conduc maşini cu o capacitate cilindrică de peste 2,5 litri.

Singura consolare ţine de faptul că maşinile puternice nu sunt totuşi chiar atât de multe. Statistica Milliman arată că numărul autovehiculelor cu motoare de peste 2,5 litri care au asigurare RCA este de doar 186.000. Însă cum există o tendinţă, mai ales a consumatorilor din sud-estul Europei, spre SUV-uri, coroborat şi cu faptul că România are cel mai mic grad de motorizare din Europa, dar cunoaşte cea mai mare creştere economică, este de aşteptat ca numărul acestora să crească.

To Top