Interne

Service-urile Dacia-Renault reziliază contractele cu Asirom: Folosește aceleași metode ca Astra și Carpatica

Service-urile Dacia-Renault reziliază contractele cu Asirom Folosește aceleași metode ca Astra și Carpatica

Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan din România (ACODAREN), care reunește majoritatea service-urilor Dacia, Renault și Nissan de pe piața românească, a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieței asigurărilor RCA, și aduce acuzații grave la adresa firmei de asigurări, pe care o acuză că folosește aceleași metode ca Astra și Carpatica, asigurători intrați în faliment, precum întârzierea plăților către service-uri cu lunile și impunerea folosirii unor piese cât mai ieftine pentru reparații, de calitate incertă. Recent, Profit.ro a relatat că Asirom a tăiat peste noapte comisionul brokerilor, vrea tarife mai mari și plătește greu reparațiile.

   

Asirom a devenit în acest an liderul pieței RCA, ocupând locul lăsat iber de Astra Asigurări, și avea o cotă de piață de 25,8% la finalul lunii martie, potrivit datelor comunicate recent de către ASF. Vânzările de polițe RCA ocupă aproape trei sferturi din portofoliul Asirom, scrie News.ro.

Însă Asociația Concesionarilor Dacia, Renault și Nissan susține că Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG, a preluat nu doar clienții falimentarei companii Astra, ci și metodele sale.

„Asirom își reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plătește facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piață și ne creează probleme cu clienții. Folosește aceleași metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Asociația susține că metoda folosită de Asirom, pe care au folosit-o anterior Astra și Carpatica Asig, este de a incheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalități pentru nerespectarea termenului de plată.

„Odată cu apariția problemelor de lichidități la asigurător, apar și intârzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităților de neplată în contract, întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reușind astfel să-și amelioreze temporar lichiditatea”, a menționat ACODAREN.

Potrivit asociației, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea și acceptarea plății despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante și întârzieri la plăți către service-uri.

“Conform datelor colectate de la membrii asociației zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor și sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de mașini în diferite etape de reparație care așteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienții noștri încep să fie iritați de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinele legate, constrânși de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă față de noi”, a mai spus Ghiban.

Asociația acuză Asirom și de faptul că încearcă să diminueze cu orice preț valoarea despăgubirii.

Astfel, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, service-ul ar fi constrâns să comande doar de la anumiți furnizori cu prețuri foarte mici.

„Calitatea și originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafîcute”, susține ACODAREN.

Ca o consecință, asociația a decis să rupă relațiile contractuale cu Asirom.

„Am depus la Asirom notificările de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau în vigoare. Clienții Dacia, Renault sau Nissan pot sta liniștiți dacă au de făcut reparații pe o poliță Asirom. Fără contracte, vom putea repara mai repede și mai bine decât acum! Chiar dacă birocrația este mai mare, ne ocupăm noi în locul clienților, fără costuri suplimentare pentru ei”, a precizat directorul ACODAREN.

Asociața își asigură clienții că personalul din service-uri este pregătit și are la dispoziție toate formularele necesare și precizează că legislația prevede că păgubiții RCA sunt liberi să își aleagă service-ul fără constrângeri din partea asigurătorului.

ACODAREN, cea mai veche asociație de service-uri de marcă din România, rereprezintă interesele a 62 de societăți autorizate de producătorii Dacia, Renault și Nissan și are peste 100 de puncte de vânzare și service la nivel național.

Pentru a rezolva problemele de lichiditate ale Asirom, companiile austriece care controlează compania au aprobat luna aceasta o infuzie de capital de 170 milioane de lei, printr-o majorare de capital la care acțiunile sunt vândute la un preț dublu față de cel nominal, incluzând și o primă de emisiune.

De asemenea, pentru reducerea costurilor, conducerea Asirom a decis recent să taie la jumătate comisioanele plătite brokerilor, prin care se realizează mare parte din vânzările de polițe în România.

To Top