Interne

Promisiuni fanteziste: România va construi 300 de kilometri de autostradă în doi ani şi va ajunge la o reţea de 1.000 de kilometri în 2018

Autorităţile susţin că până la jumătatea anului 2018 România va avea peste 1.000 de kilometri de autostradă, însă acest lucru presupune inaugurarea a 300 de kilometri într-un interval de numai 2 ani.

   

România are în prezent o reţea de numai 695 de kilometri de autostradă, cea mai mică din Uniunea Europeană dacă o raportăm la numărul de locuitori. În ultimul deceniu, ţara noastră a inaugurat peste 100 de kilometri anual doar în 2012 şi 2013, iar anul trecut a reuşit contra-performanţa de a închide 22 de kilometri, cu 10 mai mulţi decât a deschis traficului.

Cu toate acestea, autorităţile continuă să se „arunce” în promisiuni aparent fanteziaste, iar de data aceasta justificarea este că o bună parte din cele 8 tronsoane pe care se lucrează în prezent vor fi finalizate.

„A fost un an foarte greu, un an în care am reuşit să deblocăm spre 90% dintre proiecte şi aceste proiecte vor fi finalizate: Sebeş -Turda, Lugoj-Deva, Suplacu de Barcau-Bors, Mihăieşti – Nădăşelu, intrarea în Bucureşti pentru A3 (n.r. – Bucureşti – Ploieşti). Pot spune că primii 1.000 de km vor fi gata în prima jumătate a anului 2018”, afirmă Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Declaraţiile vin în contextul în care, spre finalul lunii iulie, România se confrunta cu perspectiva de a nu deschide niciun kilometru de autostradă în 2016. Între timp, au apărut noi promisiuni potrivit cărora aşa-numita „autostrada demolată” Orăştie – Sibiu de 22 de kilometri va fi redeschisă traficului în luna septembrie, în ciuda unor avertismente dure din partea specialiştilor.

În plus, lotul 1 au autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 15 kilometri, va fi deschis aproape sigur circulaţiei până la sfârşitul anului, iar dacă vremea va fi bună există şanse ca şi loturile 3 şi 4 ale autostrăzii Sebeş – Turda să poată fi utilizate de şoferi. De asemenea, un alt tronson care va fi finalizat în acest an este cel dintre localităţile Gilău-Nădăşelu, cu o lungime de 8.7 km, însă circulaţia pe acesta nu se va putea face decât după construirea unui pod peste Someşul Mic în dreptul localităţii Gilău.

To Top