Actualitate

Prognoză 2030: Maşinile diesel se vor înmulţi, cele pe benzină se vor împuţina, vom avea 1,3 milioane hibride şi electrice

trafic-1024x768

Numărul autoturismelor cu motoare diesel va continua să crească şi îl va depăşi pe cel al maşinilor pe benzină, în ciuda tuturor controverselor legate de motoarele diesel. Maşinile electrice vor ajunge să conteze în mai puţin de 15 ani, iar cele hibride chiar mai devreme.

   

„La începutul lui 2016 erau înmatriculate în România 5,15 milioane de autoturisme, dintre care aproximativ 3,2 milioane cu motoare pe benzină, 1,9 milioane diesel și 60000 alimentate cu GPL. Tendința este de creștere a ponderii autoturismelor diesel, 55% din cele 330.000 de autoturisme înmatriculate pentru prima oară în România în 2015 având motor pe motorină. Numărul autoturismelor hibride este foarte scăzut, iar numărul celor electrice, deși în creștere prin susținerea programului Rabla Plus, rămâne neglijabil”. Constatarea apare în ultima strategie energetică a României, elaborată de Ministerul Energiei.

„Vechimea medie a parcului autoturismelor din România este de peste 12 ani, fiind printre cele mai ridicate din Europa. Circa 75% din autoturismele înmatriculate pentru prima oară în România în 2015 și în primele nouă luni din 2016 sunt rulate în statele vest-europene. Vechimea medie a autoturismelor rulate importate în România este de 13 ani pentru cele cu motor pe benzină și de 10 ani pentru diesel. Un calcul simplu arată că autoturismul mediu înmatriculat pentru prima dată în România a avut, în 2015, o vechime de circa 8,5 ani”, se arată în document.

Cum va evolua parcul auto? În 2020, vom avea mai puţine autoturisme pe benzină (3,02 milioane), mult mai multe autoturisme diesel (2,38 milioane, faţă de 1,92 milioane în 2015) iar maşinile hibride vor începe să conteze: 241.000 de unităţi.

Iată ce scrie în strategie pentru anul 2030

„Pentru 2030, rezultatele modelării indică o creștere considerabilă a parcului auto în România, până la 356 de autoturisme la 1000 locuitori, fără însă a atinge media europeană. Creșterea nivelului de trai va duce la creșterea treptată a ponderii autoturismelor noi în totalul celor nou înmatriculate, astfel încât vechimea medie a parcului va scădea. Strategia estimează că, deși distanța totală parcursă de autoturisme pe șoselele din România va crește până în 2030 cu aproximativ 35%, emisiile de CO2 vor rămâne constante, la aproximativ 8 mil t. Consumul de carburant este estimat să crească cu doar 6% până în anul 2030, ca efect al creșterii eficienței energetice a noilor generații de motoare. Întreaga creștere va fi acoperită de combustibili alternativi – în primul rând, biocarburanți și GPL”.

Cum va arăta parcul auto în anul 2030
În ciuda creşterii numărului de autotuturisme, motoarele pe benzină se vor împuţina şi mai mult. În 2030 vom avea doar 2,23 milioane de maşini pe benzină, în timp ce, după o uşoară scădere, numărul de autoturisme diesel va ajunge la 2,52 milioane. Autorii strategiei spun că, la momentul 2030, sistemele alternative de propulsie vor fi destul de răspândite. Astfel, parcul auto al României va consemna 867.000 de autoturisme benzină/hibrid şi 279.000 de autoturisme motorină/hibrid. În acelaşi an, vor circula în România circa 126.000 de maşini electrice, ba chiar am putea avea 10.000 de unităţi alimentate cu hidrogen.

To Top