Externe

Premiera mondiala. Carrefour introduce in magazinele din Franta primul produs al carui pret a fost stabilit de consumatori, pentru a proteja micile afaceri de familie

Grupul francez Carrefour a decis ca, incepand de la finele lunii octombrie, sa introduca pe rafturile supermarketurilor sale din Franta o marca de produse denumita „Cine este patronul? Marca consumatorului” al caror pret si conditii de productie au fost stabilite de consumatori, informeaza AFP, preluata de Agerpres.

   

Primul produs care va fi comercializat sub noua marca este o cutie de lapte care va fi vanduta cu 99 de eurocenti litrul si care va permite producatorilor sa obtina o remuneratie de aproximativ 39 de eurocenti pe litru.
Comparativ, acordul convenit recent de agricultorii francezi cu grupul Lactalis fixeaza un pret mediu de achizitie de 27,5 eurocenti pe litru, iar inainte de acest acord Lactalis platea producatorilor 25,69 eurocenti pentru fiecare litru de lapte.

Tariful pentru aceasta noua marca a fost stabilit chiar de consumatori, printr-un chestionar online, difuzat in vara acestui an, si la care au participat 6.000 de consumatori.

„Este o premiera pentru Franta precum si o premiera mondiala”, a declarat Nicolas Chabanne, presedintele Gueules Cassées, o asociatie care lupta impotriva risipei alimentare si care a fost la originea acestei initiative. Asociatia a incheiat un parteneriat cu cooperativa agricola Laiterie de Saint-Denis pe partea de colectare si cu Carrefour pentru partea de distributie. Cei 51 de producatori de lapte care vor beneficia de acest program sunt mici exploatatii familiale aflate in dificultate si care vor livra o cantitate cuprinsa intre 7 si 10 milioane litri de lapte.

„In schimbul unui cost suplimentar minim (aproximativ 7 eurocenti pe litru sau 3,50 euro pe an), consumatorii vor putea sa se implice in salvarea acestui sector”, sustine Nicolas Chabanne. In schimbul banilor, consumatorii vor avea posibilitatea de a sti exact ceea ce consuma deoarece, pe langa pret, au votat si asupra unui caiet de sarcini precise cu privire la productie: laptele va proveni de la vaci care nu sunt hranite cu organisme modificate genetic ci cu furaje locale si care vor merge la pascut intre 3 si 6 luni pe an.

Pentru moment, noua marca se va limita la lapte, dar initiatorii au in vedere extinderea la alte produse precum lactate, suc de mere, pizza sau delicatese, sustine Nicolas Chabanne. In mod similar, Carrefour a fost primul retailer care a raspuns pozitiv la aceasta initiativa, astfel ca va fi distribuitor exclusiv, insa asociatia Les Gueules Cassées a contactat si alte grupuri de distributie.

Cu peste 10.100 de magazine in 34 de tari, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial si numarul unu in Europa. In Romania, Grupul Carrefour numara 280 de magazine dintre care 29 hipermarketuri ‘Carrefour’, 111 supermarketuri ‘Market’, 43 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comert online: www.carrefour-online.ro si 86 de magazine Billa.

To Top