Interne

Petrom vrea să-și facă ordine în portofoliu. Compania scoate la vânzare, magazine, mașini, moteluri

Petrom vrea să-și facă ordine în portofoliu. Compania scoate la vânzare, magazine, mașini, moteluri

Petrom, singurul producător local de petrol şi gaze, încearcă anul acesta să vândă zecile de active aflate în patrimoniu. Oferta este variată, de la autoturisme și camioane până la terenuri și moteluri, magazine.

   

Încă de la privatizarea din 2004, anul în care acţio­na­rul majoritar al Petrom a de­venit grupul petrolier austriac OMV, compania încearcă să-şi facă ordine în portofoliul de active pentru a se concentra doar pe acti­vi­ta­tea de bază. În acest scop, compania găzduieşte pe propriul site o divizie de real estate, Imobiliare OMV Petrom, acolo unde pot fi consulatate ofer­tele de vânzare ale companiei. Astfel, Petrom are la vânzare auto­ca­mioane, apartamente, moteluri, terenuri, de­pozite, dar şi active mai „exotice“ cum ar fi camere în cămine de nefamilişti sau magazine. De ase­me­nea, la vânzare sunt scoase sediile companiei din Bacău, Bistriţa, Brăila sau Oradea.

Obiectul principal de activitate al Petrom este extracţia hidrocarburilor, dar înainte de 2004, anul în care guvernul Năstase a decis privatizarea celei mai mari companii din România, producătorul de petrol şi gaze era implicat într-o serie mare de activităţi. Potrivit contractului de privatizare al Petrom, disponibil pe site-ul Ministerului Economiei, firma avea circa 180 de obiecte de activitate conform Clasificării Activită­ţilor din Eco­nomie Naţională (CAEN), printre care se nu­mără cultivarea cerealelor, culti­varea legu­me­lor, culti­varea fructelor, a nucilor sau a mirodeniilor, creşterea por­cinelor, fabricarea pâinii sau producţia de ape minerale şi băuturi răcoritoare.

De la privatizare, compania a vândut mai multe afaceri, cum ar fi cea cu ape minerale, dar a închis şi active precum combinatul Doljchim sau rafinăria Arpechim.

To Top
error: