Actualitate

Pericolele unei calatorii cu microbuzul, filmate cu camera ascunsa. Cat poate castiga pe zi un sofer care inghesuie calatorii

15073386_10154221838587266_1653652742355334281_n

Calitatea proasta a serviciilor din Romania e de notorietate. Asa ca nu e de mirare de ce o familie din trei a ajuns sa ofere mita pentru a-si rezolva o problema care tine de servicii publice.

   

Astazi vorbim despre unele microbuze, in care oamenii calatoresc pe banii lor in conditii nesigure. De vina sunt patronii firmelor de transport, care vor un profit rapid si autoritatile, care nu fac verificari temeinice si nu scot mai des licentele la concurs. Ultima licitatie a rutelor a avut loc in 2008, iar urmatoarea se va tine in 2019. Asta in conditiile in care transportul rutier a castigat din plin de pe urma declinului cailor ferate si a ajuns sa detina aproximativ 80% din volumul de pasageri. Urmariti un reportaj realizat cu o camera ascunsa.

O calatorie cu microbuzul – pe o ruta aleasa la intamplare, intre Bucuresti si zonele limitrofe, poate fi extrem de riscanta. Masinile sunt vechi, neintretinute si puteti nimeri intr-una cu usa legata cu sarma – ca sa nu cada din mers, cu geamul fixat de o pana de lemn, cu podeaua gaurita, prin care se vede soseaua si cu scaunele desprinse din suruburi.

Masinile sunt in proprietatea firmei de transport Brebenel Impex SRL. Iata-l pe patron cum comenteaza situatiile:
Daniel Leasa, administrator societate Brebenel: „Poate le-ati vazut mai murdare, anumite lucruri din interiorul masinii stau sa cada, intr-adevar aici avem si noi o mare parte de vina.”

Din pacate, siguranta vehiculelor este neglijata de multi transportatori. Am verificat acest lucru pe mai multe rute, alese tot la intamplare. Cum ar fi si ale firmei Amic.

„- Nu va dau niste masini mai bune?
– Am intrebat si era sa ma dea afara.”

Ati auzit, da? Acest sofer sustine ca a fost la un pas sa-si piarda slujba, pentru ca i-a cerut patronului conditii mai bune de transport.

Virgiliu Coscodaru, patrom Amic: „Cred ca v-a mintit sigur, ca nu pot sa amenint un sofer ca-l dau afara, ca nu sunt soferi. Daca eu dau maine un sofer afara nu mai scot doua masini.”


Citeste mai multe AICI!

To Top