Socant

O tanara de 14 ani a murit in timp ce facea baie. Evita acest obicei ‘modern’!

O tanara de 14 ani din Rusia a murit in timp ce facea baie, scrie presa internationala.

   

Moartea tinerei a fost cauzata de unul din cele mai proaste obiceiuri pe care le-am deprins odata cu avansul tehnologic.

Fata, originara din Republica Moldova, care locuia cu mama si fratele ei, a murit intr-un mod socant, scrie cotidianul britanic The Mirror.

Adolescenta a luat cu ea incarcatorul pentru ca telefonul mobil ramase fara baterie. In baie avea un prelungitor care nu ii punea viata in pericol, insa, in momentul in care acesta a alunecat in apa din cada, tanara s-a electrocutat atat de puternic incat ardea pielea pe ea.

Procurorul Yulia Ivanoca a declarat pentru presa din Rusia ca s-a demarat o ancheta pentru a vedea cauzele exacte ale mortii fetei.

Cand a gasit-o in baie, fara suflare, mama tinerei si-a dat seama ca nu mai era nimic de facut. Adolescenta arata ingrozitor, pielea de pe ea despicandu-se ca si cum ar fi fost arsa de vie.

Mama de 40 de ani s-a dat seama dupa aproximativ 40 de minute ca ceva se petrece in baie deoarece fata petrecea timp neobisnuit. A strigat-o sa iasa, dar nu a primit niciun raspuns. Electrocutarea a fost atat de puternica incat tanara nu a mai avut ragaz sa strige dupa ajutor.

Mama fetei sustine ca a gasit-o cu incarcatorul de la telefon in mana si cu prelungitorul care spanzura de marginea cadei.

Mare atentie la obiectele pe care le luati cu voi cand faceti baie
Evitati cu orice pret sa va uscati parul cu foehnul cand sunteti in cada plina cu apa. Dupa cum se stie, curentul alternativ trece prin condensatoare, iar cel continuu nu.

Tocmai de aceea e mai periculos curentul alternativ, desi are marele avantaj de a putea folosi transformatoare, care sunt esentiale in orice sistem de distributie la distanta.

In cazul electrocutarii in cada cu apa, apar o serie de factori: o parte din curent se scurge direct prin apa si canalizare (care este din metal), insa ramane suficienta electricitate care te poate afecta. Sunt suficienti 10mA ca sa te scuture serios, iar peste aceasta valoare iti poate fi fatala.

Nu conteaza cati amperi trec prin partile de metal, ajunge sa treaca doar o fractiune prin tine. Daca ai noroc si sare siguranta repede, poti scapa, insa daca esti complet ud si distanta dintre tine si obiectul care declanseaza electrocutarea este prea mica, sansele de supravietuire sunt minime.

To Top