Externe

Inca un „reportaj” Sky News care provoaca un scandal. Presa rusa afirma ca britanicii ar fi angajat actori pentru un material

Televiziunea britanica Sky News este implicata intr-un nou scandal legat de corectitudinea reportajelor realizate de corespondentii sai.

   

Jurnalistii englezi au difuzat miercuri un reportaj realizat de corespondentul Sky News la Moscova John Sparks, care sustine ca ar fi descoperit ca Rusia ar angaja mercenari care sa lupte alaturi de soldatii presedintelui Siriei Bashar al-Assad.

Rusia a negat intotdeauna ca ar sustine cu trupe la sol trupele loiale presedintelui Siriei.

Astfel, Sky News a stat de vorba cu doi barbati, Alexander si Dmitri – despre care a precizat de la inceput ca numele lor sunt fictive – care au povestit ca au fost angajati de o companie privata militara din Rusia, care se numeste „Wagner”, si ca au fost dusi in Siria la bordul unor avioane militare ruse. De asemenea, ei sustin ca „salariul” ar fi fost de 3000 de lire sterline pe luna si ca s-au luptat cu jihadistii Statului Islamic..

„Sansele de supravietuire sunt 50-50”, a spus Alexander, citat de Sky News. „Majoritatea oamenilor care merg acolo pentru bani mor. Cei care lupta pentru idealuri, care lupta impotriva americanilor, impotriva fortelor speciale americane, impotriva anumitor ideologii – au sanse mai mari de supravietuire”, a mai spus el pentru Sky News.

„Aproximativ 500-600 de persoane au murit acolo”, a declarat la randul sau si Dmitri. „Nimeni nu va afla ce s-a intamplat cu ei … asta e cel mai infricosator. Nimeni nu va sti vreodata”, a spus el, citat de Sky News.

Sky News mai afirma ca rusii de la compania Wagner ar fi recrutat sute de oameni pe internet.

In schimb, presa din Rusia sustine ca acest reportaj este unul fals si ca – la fel ca in Romania – cei din material sunt actori. Astfel, postul rusesc de televiziune NTV afirma ca presupusul mercenar Dmitri este de fapt un actor pe nume Alexander Agapov, care ar fi fost platit pentru acel intervi.


La randul sau, agentia rusa RIA Novosti scrie ca actorul Alexander Agapov ar fi fost pacalit ca joaca intr-un lung metraj, si nu intr-un asa zis „reportaj”. Agapov a mai declarat ca nu intelege de ce publicatia face asta. „Presa britanica este cu siguranta bolnava”, a spus el.

To Top