Interne

Fabricat în România, ignorat de români: Ford B-Max a avut doar 3 clienţi în ţara noastră în primele 6 luni ale anului

Monovolumul Ford B-Max fabricat la Craiova s-a vândut în numai 3 unităţi pe teritoriul României în primele 6 luni ale anului, aproape întreaga producţie de 25.000 de unităţi fiind destinată exportului.

   

Strategia Ford de a produce la Craiova modelul B-Max începând din vara anului 2012 a fost una controversată, ca urmare a faptului că monovolumele nu s-au bucurat niciodată de un succes major în ţara noastră.

În plus, pe măsură ce interesul pentru SUV-uri de mici dimensiuni a crescut, vânzările lui Ford B-Max au scăzut şi mai mult, iar ultimul raport al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA) prezintă o imagine sumbră.

În primele 6 luni ale anului, Ford a produs 25.740 de unităţi B-Max, din care a exportat 25.737, astfel că numai 3 unităţi au fost comercializate pe piaţa din România, adică una la două luni. În plus, pe parcursul celor 4 ani în care a fost produs la Craiova, B-Max a atras doar 371 de clienţi din România, adică mai puţin de 100 pe an, iar aproape jumătate dintre unităţi au fost accesate prin programul Rabla.

Oficialii Ford admit însă că se aşteptau la un astfel de scenariu într-o ţară care apreciază mai mult sedanurile şi SUV-urile şi că obiectivul principal a fost exportul în pieţele vest-europene. „Piaţa din România este în principal o piaţă pentru autoturisme cu 4 uşi şi SUV-uri. Odată cu lansarea B-Max în România, Ford a creat practic o zonă complet nouă în segment, iar peste 70% din vânzările de pe piaţa locală vizează clienţii de flote. Pieţele principale pentru B-Max au fost întotdeauna cele din Europa Occidentală, precum Marea Britanie, Germania, Italia, Franţa şi Spania”, spun oficialii Ford România.

De altfel, segmentul monovolumelor este în scădere în întreaga Europă, motiv pentru care Ford a anunţat deja că, începând din toamnă anului 2017, va produce la Craiova şi SUV-ul de mici dimensiuni Ecosport.

To Top