Interne

Doua noi statii de metrou, functionale pana la sfarsitul anului, in Bucuresti

Bucurestenii au putut, duminica, sa viziteze statia de metrou Straulesti, care este aproape finalizata, fiind prima statie din Capitala in care va putea patrunde lumina naturala in interiorul pasajelor pietonale.

   

Reprezentantii Metrorex si cei ai constructorului spun ca lucrarile vor fi gata in luna decembrie a acestui an. Lucrarile sunt realizate de grupul italian Astaldi, acelasi care realizeaza si lucrarile de pentru magistrala din Drumul Taberei si sunt intarziate cu aproximativ un an, relateaza News.ro.

Bucurestenii au fost invitati duminica, la Ziua portilor deschise, la statia Straulesti, ca sa vada ca lucrarile, incepute in urma cu patru ani, sunt aproape de finalizare. Calatorilor li s-a explicat ca statia de metrou Straulesti este o statie de capat si prima care va intra in alcatuirea primului nod intermodal de transport urban al Municipiului Bucuresti (metrou, transport public suprateran, transport auto personal), dar si ca aceasta va fi prima statie care va aduce lumina naturala in interiorul pasajelor pietonale.

Vizitatorii de toate varstele au fost mai degraba impresionati de elementele decorative din statia de metrou, acestea fiind rezultatul valorificarii semnelor si simbolurilor de pe elementele arheologice descoperite in zona.

„Ideea a plecat de la valorificarea resursei de amplasament. In zona exista un sit arheologic de valoare nationala. In acest context, am preluat elementele arheologice, le-am redesenat si le-am transformat in elemente decorative”, a explicat arhitectul Consola Dumitrescu, specialist in dezvoltare urbana.

Statiile de metrou Laminorul si Straulesti fac parte din proiectul de extindere a Magistralei 4 de metrou, linia nou construita avand o lungime de 1,89 de kilometri. Pe langa cele doua statii, proiectul prevede tunele si galerii de legatura, un terminal intermodal, un park&ride si un depou, valoarea totala a investitiei fiind de 252,4 milioane euro, 186 de milioane de euro fiind fonduri europene.

Consola Dumitrescu a mai precizat ca statia este accesibilizata pentru persoanele cu dizabilitati de vedere sau de locomotie, fiind prevazute doua lifturi si doua trotuare rulante de viteza, similare cu cele din aeroport.

„La suprafata vom avea luminatoarele si spatii verzi, frumos amenajate, pentru spatiu de stat si de asteptare”, a mai spus arhitecta. Directorul de investitii si achizitii publice Metrorex, Constantin Mustetea, a precizat ca dificultatile in realizarea acestui proiect au fost legate de partea de finantare, insa odata cu demararea finantarii in cadrul fondurilor europene, problemele s-au rezolvat si lucrarile s-au derulat bine.

„Lucrarea a durat patru ani, dar in momentul de fata se vor finaliza aceste doua statii, iar ceea ce mai avem de finalizat este partea de terminal multinodal si partea de depou. Depoul va fi gata in prima jumatate a anului 2017, respectiv primul trimestru al anului, iar terminalul multinodal, pana la jumatatea anului. Noi facem tot posibilul ca bucurestenii sa circule la finalul acestui an, lucrarile se vor finaliza cu certitudine si vor incepe probele tehnologice. Acestea sunt probe de durata, sunt probe foarte complexe, insa asa cum nu am avut probleme pe celelalte magistrale pe care le-am pus in functiune, speram sa nu avem nicio problema nici pe aceste doua statii”, a spus directorul de investitii si achizitii publice al Metrorex.

Managerul de proiect, inginerul Marian Stanciu, a dat asigurari ca lucrarile din statiile de metrou vor fi gata in luna decembrie. „Noi, lucrarile le finalizam complet in jur de 15 decembrie, urmand ca terminalul nodal si depoul sa fie gata anul viitor. Legaturile dintre depou si statia Straulesti au inceput imediat dupa ce s-a pus in circulatie Bulevardul Bucurestii Noi ca sa putem face lucrarile de structura pentru executia legaturilor. Au ramas doar completari de facut, suntem in grafic cu lucrarile. Deci nu avem nicio problema sa terminam lucrarile in jur de 15 decembrie”, a spus managerul de proiect.

Lucrarile, care sunt intarziate cu aproximativ un an, sunt executate de firma italiana Astaldi, aceeasi care lucreaza si la metroul Drumul Taberei.

Marian Stanciu a precizat ca nu au existat probleme de ordin tehnic in realizarea proiectului, insa au fost unele intarzieri din cauza ca au fost descoperit niste oseminte sub bulevard, de care nu se stia.

„Am intarziat putin pentru ca au trebuit sa vina cei de la Muzeul de Istorie al Municipiului Bucuresti cu arheologi, s-au gasit si niste piese de silex, pastrate foarte bine”, a mai spus Stanciu. Metrorex precizeaza ca prin punerea in functiune a Magistralei 4 de metrou se va facilita legatura intre sectorul 1 Bucurestii Noi, zona Parc Bazilescu – Straulesti si centrul orasului si aproximativ 50.000 de calatori pe ora si sens vor beneficia de un mijloc de transport rapid.

To Top