Social

Cum ne dăm seama că maşinile au kilometrajul modificat. Samsar: „Românilor le place să fie minţiţi? Îi minţim!“

Cum ne dăm seama că maşinile au kilometrajul modificat. Samsar Românilor le place să fie minţiţi Îi minţim!

Una dintre cele mai mari temeri pe care românii o au atunci când îşi achiziţionează o maşină second-hand este că aceasta nu afişează în bord numărul real de kilometri parcurşi. Un vânzător de maşini a explicat pentru „Adevărul” că majoritatea maşinilor, cel puţin cele aduse din Germania, ar avea kilometrajul redus artificial.

   

„Românilor le place să fie minţiţi atunci când îşi cumpără o maşină”, spune Ştefan I., un ieşean care aduce maşini din Germania, pentru a le vinde, de cel puţin 15 ani. Vânzătorul se referă în special la kilometrajul pe care maşinile de tip second-hand îl afişează atunci când acestea sunt scoase la vânzare.

„Eu când văd maşini care au 150.000 de kilometri în bord, sunt din 2005 şi sunt aduse din Germania îmi dau seama că acele maşini au kilometrajul dat cu mult înapoi. Neamţul merge pe an în jur de 40.000 de kilometri, nu poţi să vii tu să îmi spui că în 10 ani a parcurs doar 150.000 de kilometri că nu cred”, spune Ştefan.

Acesta a spus că românii au obiceiul de a pune mare accent pe rulajul unei maşini şi mai puţin pe marca sau calitatea acesteia, acesta fiind motivul pentru care samsarii de vehicule ale să dea înapoi kilometrajele. „La maşinile rulate în România putem să spunem că avem o medie de 15.000 de kilometri pe an. Bineînţeles nu e matematică, poate fi mai mult sau mai puţin însă eu vorbesc de medii”, mai spune Ştefan.

Cum ne dăm seamă că afişajul „minte”
Cea mai la îndemână metodă pentru a verifica kilometrajul unei maşini este de a merge cu aceasta într-o reprezentanţă, unde poate fi verificat istoricul vehicului. Sunt însă şi trucuri pe care vânzătorul le poate folosi pentru a-şi face măcar o idee cu privire la cât de rulată a fost maşina sa.

„Poate părea o glumă, dar te poţi uita, de exemplu, la cât de ros e volanul sau porţiunea de lângă pedale. Cu cât gradul de uzură sesizabil e mai mare e clar că cel care a avut acea maşină a mers mult cu ea. După aceea e important să verifici să nu fi fost lovită, reparată şi revopsită. Cel mai sfânt este să mergi cu ea la reprezentanţă însă atenţie că sunt samsari care cunosc oameni şi la aceste reprezentanţe să poţi lua ţeapă cu acte în mână”, ne-a mai spus Ştefan I. De aceea, spune acesta, sunt cazuri în care nici kilometrii de pe cartea service nu sunt neapărat cei reali.

Acesta a spus că românilor le place să fie minţiţi în privinţa kilometrajului şi că din acest motiv şi samsarii preferă să dea kilometrii maşinilor second-hand înapoi decât să îi lase pe cei reali. Ştefan I. a dezvăluit şi care este unul dintre „textele” clasice pe care samsarii de maşini le folosesc atunci când vând o maşină. Potrivit acestuia, majoritatea spun că, în Germania, de unde au adus maşina, aceasta a aparţinut unui bătrân care a ţinut-o mai mult în garaj.

To Top